Interesne skupine

Skupina za razvoj poučevanja tujega strokovnega jezika

Interesna skupina za razvoj poučevanja tujega strokovnega jezika se je razvila iz Skupine za e-učenje in pod tem imenom deluje od leta 2020 naprej. V skupini trenutno delujejo  Vita Kilar, Katja Kranjec, Nives Lenassi, Darja Mertelj, Sara Orthaber, Alenka Plos, Tilen Smajla, Šarolta Godnič Vičič, Polona Vičič, in Saša Podgoršek (vodja). Poslanstvo skupine je predvsem skrb za vsestranski strokovni razvoj in vseživljenjsko izobraževanje članov in članic SDUTSJ pri poučevanju, snovanju učnih načrtov in gradiv, rabi tehnologije in ocenjevanju. Skupina sledi razvojnim trendom stroke in tesno sodeluje z domačimi in mednarodno priznanimi strokovnjaki. Temeljni cilji skupine za prihodnje obdobje so izobraževanje članov in članic SDUTSJ ter strokovne javnosti (učiteljev/učiteljic TJS), raziskovanje poučevanja TJS in delitev dobrih praks. 

Terminološka sekcija

Terminološka sekcija spremlja in prepoznava potrebe članov društva ter drugih uporabnikov strokovne terminologije. Omogoča medjezikovno povezovanje ter  izmenjavo znanja in izkušenj pri poučevanju in prevajanju terminologije različnih strok. Sekcija v ta namen organizira predstavitve, delavnice in tematska srečanja, pri katerih sodelujejo tako člani društva kot tudi zunanji strokovnjaki. Terminološko delo zajema sestavljanje, izbor in obravnavo terminologije z vidika poučevanja, prevajanja in raziskovanja. Vključuje  temeljna znanja, digitalna orodja, korpuse in vire, kot so glosarji, slovarji, spletne slovarske platforme, učbeniška gradiva, učni načrti in zaključna visokošolska dela (diplomske, magistrske in doktorske naloge). Poslanstvo sekcije je doprinos k raziskovanju terminologije različnih strok v različnih jezikih in njeno učinkovito poučevanje v sklopu tujih jezikov stroke. 

Skupina za oblikovanje tujejezikovnih politik

Skupina je delovala od leta 2009 do 2013, vodja skupine je bila Violeta Jurkovič. Skupina je v sodelovanju s kolegicami iz Slovenskega društva učiteljev nemškega jezika pripravila pobudo za oblikovanje skladne tujejezikovne politike na vseh ravneh izobraževanja. Pobuda je bila poslala na naslove tistih, ki v slovenskem prostoru odločajo o tej problematiki (Zavod za šolstvo, univerze, pripravljalci Bele knjige o izobraževanju, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Ministrstvo za šolstvo in šport). Celotno besedilo pobude najdete tukaj.

Prispevek Mednarodna umeščenost poučevanja in raziskovanja tujih jezikov stroke v slovenskem visokošolskem prostoru prinaša celovit pregled raziskovanja tujih jezikov stroke v visokošolskem izobraževanju v Sloveniji ter umešča domače raziskave na tem področju v mednarodne trende:
MERTELJ, Darja, GODNIČ VIČIČ, Šarolta, JURKOVIČ, Violeta, DOSTAL, Mateja, CELINŠEK, Dubravka, PODGORŠEK, Saša (2016) Mednarodna umeščenost raziskovanja tujih jezikov stroke v slovenskem visokošolskem prostoru: http://www.cmepius.si/wp-content/uploads/2014/02/Monografija_splet.pdf